Köpvillkor
Leveransinformation
Leveranstider: Våra normala leveranstider är 5–12 arbetsdagar. Beställningar som läggs under helger behandlas och skickas tidigast nästkommande måndag.
Förseningar: På grund av hög belastning hos postleverantörer kan vissa förseningar förekomma. Vi ber om överseende då detta ligger utanför vår kontroll.
Om du inte har fått din leverans och inte har blivit informerad om en förlängd leveranstid, kontakta oss på kontakt@honeyhacks.se.
Tull & moms: Observera att det kan tillkomma tull- och momsavgifter, då du som kund räknas som privatimportör av produkten.
Priser
Alla priser anges i SEK inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar, tryckfel samt felaktiga prisangivelser.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt enligt lag från den dag du mottagit varan.
Så här utnyttjar du ångerrätten:
Skicka ett mejl till kontakt@honeyhacks.se där du tydligt anger:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Ordernummer
- Vilka varor du vill returnera
Varan ska returneras inom 14 dagar efter att du meddelat oss. Du ansvarar för returfrakt, leverans och varans skick vid retur. Produkten bör returneras välpaketerad och i originalförpackning.
Om varan är använd eller skadad förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen.
Ångerrätten gäller ej för:
- Förseglade produkter (av hygien- eller hälsoskäl) som brutits
- Specialtillverkade eller personligt anpassade produkter
- Tjänster som påbörjats efter godkännande
- Varor med kort hållbarhet, t.ex. livsmedel
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter
Reklamation
Vi besiktigar alla varor innan leverans. Om produkten ändå är defekt eller felexpedierad, åtgärdar vi detta utan kostnad enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.
Så här reklamerar du:
Skicka ett mejl till kontakt@honeyhacks.se och ange:
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Ordernummer
- Beskrivning av felet
Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer (www.arn.se).
Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador, förseningar eller fel orsakade av Force Majeure, såsom:
- Arbetskonflikt
- Eldsvåda
- Krig
- Myndighetsbeslut
- Leveransproblem hos leverantör
Vi ansvarar inte heller för produktförändringar som görs av leverantörer.
Produktinformation
Vi reserverar oss för tryckfel, slutförsäljning och färgavvikelser på bilder. Vi försöker alltid att återge produkten så korrekt som möjligt.
Cookies
Denna webbplats använder cookies enligt lagen om elektronisk information. Du kan ställa in din webbläsare att neka cookies. Läs mer på Post- och telestyrelsens hemsida.
Personuppgifter (GDPR)
När du handlar hos oss godkänner du vår integritetspolicy. Vi samlar inte in mer information än nödvändigt och lämnar aldrig ut dina uppgifter utan rättslig grund.
Vi lagrar:
- Namn
- Adress
- E-post
- Telefonnummer
- IP-adress
- Köphistorik
Vi delar uppgifter med:
- Betalleverantör (Klarna)
- Fraktbolag (Postnord)
Du har rätt att:
- Få tillgång till dina uppgifter
- Få felaktiga uppgifter rättade
- Bli raderad ur våra system (med vissa undantag)
Vi skyddar dina uppgifter med SSL/TLS och hash-algoritmer.
Ändringar i villkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren när som helst. Ändringar publiceras på webbplatsen.
Tvist
Vid eventuell tvist följer vi beslut från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vid internationella köp kan du använda EU-kommissionens plattform: ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvister tolkas enligt svensk lag.